sobota, 14 grudnia 2013

Próbnik kolorów/ wzornik/ paleta nitek

Zwykle (a właściwie w 99%) haftuję wzory, które posiadają legendę kolorów. I zawsze ufam temu doborowi nitek. Dotychczas zawiodłam się dwukrotnie: przy "Jeanne" E.Maneta oraz przy "Martwej naturze". Dlatego uznałam, że warto mieć próbnik kolorów.

Postanowiłam zrobić własny, głównie z powodu kosztów. Zresztą po co kupować coś co można zrobić samemu? Kawałek kanwy ok. 30x30 cm to niewielkie pieniądze, zaś ceny nitek właściwie nie liczę. Na wyszycie 8 krzyżyków potrzeba ok. 15 cm rozdzielonej muliny i trochę czarnej: na numerki. Pierwszy wzornik tworzę dla muliny Ariadna, gdyż wyszywam głównie nitkami tej marki.

Nitki wciąż uzupełniam. Gdy haftuję jakimś kolorem, to najpierw sprawdzam, czy jest na próbniku: nie ma, to wyszywam 8 krzyżyków. Prawdopodobnie gdybym teraz zaczęła wyszywać taki wzornik, to zrobiłabym dwie, trzy strony A4, bym mogła schować je do koszulek i trzymać w segregatorze. Ale taki w postaci obrazka również będzie przydatny.

Skorzystałam już z mojego wzornika kilka razy. Jestem zadowolona, że go robię, uniknęłam już paru błędów i wypruwania złego odcienia, co dla mnie jest czymś koszmarnym :)

haft krzyżykowy próbnik kolorów paleta kolorów wzornik mulina Ariadna


haft krzyżykowy próbnik kolorów paleta kolorów wzornik mulina Ariadna

2 komentarze:

  1. Radosnych i rodzinnych świąt oraz spełnienia marzeń w Nowym Roku !
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń