niedziela, 20 października 2013

Matka Boża Cygańska (1)

Ukończenie haftu, szczególnie jeśli ma ponad 20.000 krzyżyków, dodaje mi takiego poweru, ze mogłabym góry przenosić! Tak to już ze mną jest, ze tuż po skończeniu obrazu dostaję tak ogromnej dawki energii, że zwykle z miejsca rozpoczynam nowy obraz.

Zaraz po postawieniu ostatniego krzyżyka w hafcie "Urzekające tulipany" przygotowałam natychmiast kanwę  i zestaw nitek do obrazu Matki Bożej Cygańskiej.

Haft krzyżykowy Matka Boża Cygańska

Zdecydowałam, że podobnie jak w hafcie "Jan Paweł II" będę robić zdjęcia po wyszyciu każdego koloru, których jest w sumie osiem. Tak najlepiej widać postępy w pracy.

Zaczęłam od najciemniejszego brązu. Oto początki":

haft krzyżykowy Matka Boża Cygańska

haft krzyżykowy Matka Boża Cygańska


2 komentarze:

  1. podziwiam wszystkie prace - są piękne :) Jestem początkująca więc znalazłam jeszcze coś! Sposób znaczenia linii pomocniczych -rewelacja te punkty na krzyżowaniu. Nie zaciemniają obrazu a są, pomagają ... Tyle blogów oglądałam, tyle innych prac, sama namęczyłam się malując CAŁE linie a tu... olśnienie! Dziękuję!!!! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dorobiłam się jeszcze zmywającego flamastra, dlatego pomagam sobie ołówkiem. Jestem bardzo zadowolona z mojego sposobu znaczenia kwadratów. Naprawdę nie trzeba rysować całej siatki bo takie krzyżyki c o 10 oczek w zupełności wystarczają.

      Są osoby, które mają inny system haftowania, tzn zaczynają w rogu i haftują po kolei wszystkie krzyżyki. Ja wolę jednak wyszywać cały kolor od razu, a do tego takie małe znaczniki bardzo się przydają.

      Usuń