sobota, 23 listopada 2013

Delphinium - pierwszy z serii trzech

Seria trzech kwiatów: delphinium, alstroemeria, fuksja to mój początek z haftem na czarnej kanwie. Wyszywa się na niej o wiele trudniej niż na jasnej, Trzeba liczyć każdy krzyżyk, nie ma możliwości rozrysowania kwadratów 10x10, czy też zaznaczania zmywalnym pisakiem poszczególnych krzyżyków danego koloru. Praca jest żmudna i co najmniej dwa razy dłuższa niż na jasnym tle. Ale warto! Efekt jest fantastyczny i zdecydowanie lepszy niż gdyby tło zostało wyhaftowane czarną nitką.

Jako pierwszy z tych obrazów wyszyłam Delphinium, gdyż posiadałam tylko ten schemat do haftu. Jeden zostało oprawiony i obecnie wisi w gabinecie mojego teścia. Delphinium wyhaftowałam dwukrotnie, drugi na zamówienie.

haft krzyżykowy Delphinium

Pierwszy obraz został oprawiony w ciemnobrązową grubą ramę z jasnoszarym passe-partout dobranym podług ścian pokoju.

haft krzyżykowy Delphinium


haft krzyżykowy Delphinium

Informacje o obrazie: wymiary: ok. 20x30 cm; 80 na 106 krzyżyków; kanwa czarna 40 krzyżyków na 10 cm; mulina Ariadna, 15 kolorów. Wzór pochodzi z czasopisma "Hafty Polskie" 11/2006.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz